tisdag 5 mars 2013

hemma igen

är vi nu...

Det var svettigt värre att få alla skidlöparna i mål denna gången. Även om jag "gjorde det" framför TV rutan.
Värre var det nog för alla de som var ute i Vasaloppsspåret som inte var något spår längre efter att flera tusen rusat fram där.
Dessutom skulle jag ju heja på svenska Johan Olsson som rusade fram i VM:s femmilen i Val de Fiemme.
Jag kan säga att det är tungt att vara den som ska sitta framför TVn och heja på alla de som åker skidor. Enda fördelen är att jag får mycket stickat de dagarna...

Nu ska jag bara ta det lugnt några dagar. Vi har vintersemester mannen min och jag. Fast jag ska visst till gymmet, på läkarbesök och till hårfrisörskan när jag börjar studera almanackan lite närmare.
Det är mycket med att vara pensionär...
De växer åtminstone...

Nu börjar pelargonerna i fönstret visa lite livstecken igen. De har fått komma upp från mörkret i källaren och en del av dem har överlevt vintern. Andra inte. Tur att det finns nya att köpas i butiken. För se pelargoner vill jag ha till sommaren, så det så...

Sommaren är ju den årstid jag väntar mest på. Hela tiden. För då kan jag mycket lättare röra mig ute och får göra det jag trivs bäst med. Pyssla om mina blommor.
Och ska bli så här så småningom...
Men först kommer tulpanerna...
Och först i slutet på sommaren dahliorna...
Skulle jag vara en tecknad sagofigur skulle jag antagligen var tjuren Ferdinand som sitter under en korkek och luktar på blommorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar