torsdag 7 mars 2013

känns bättre

gör det i dag...

Tänk så viktigt det är att få lite, lite medkänsla. Då mår människan genast mycket bättre.
Knappast kroppen men nog knoppen.
Jag undrar om inte alla människor har det så här ibland. Vi behöver någon att få berätta vår historia för. Någon som orkar lyssna och ta emot.
Där är bloggen ett bra forum.
De som inte orkar ta emot kan snabbt bläddra vidare till något annat...

Jag fortsätter väl som förr då.
Fortsätter med att envist kämpa mig fram genom livet.
Nånstans inom mig inser jag att jag behövs här på denna jorden. Om inte annat så för att visa att alla inte är så perfekta men att vi får bidra med vår del av livet. Kanske dela med oss så att även andra får ut något av det.
Det är min förhoppning i alla fall...

Jag tror att alla har en historia att berätta. Jag tror också att om vi berättade den så kunde vi bidra med mycket till denna världen. Kanske någon får tröst och uppmuntran av vår historia. Kanske någon känner igen sig. Eller också blir någon ledsen och måste dra vidare till nästa blogg. Men det får vi acceptera vi som skriver.
Alla kan inte få ut något från allas funderingar...





Småfåglarna fortsätter slåss om maten. Trots att vårsolen nu värmer lite och det ser vackert ut på utsidan av fönstret så behöver fåglarna mat. De är beroende av vår hjälp och vårt bistånd.
Men tänk så många människor som också är det...





Det finns så många barn som i dag gråter och hungrar för att ingen ger dem varken mat, kläder, kärlek eller trygghet...

2 kommentarer:

  1. Fortsätt att skriva och dela dina fina bilder ! Din blogg är som en oas att återvända till. Kram Lilian

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack För det!
      Dina ord värmer alldeles extra just nu...
      När det blir till sommar och sol skulle det vara trevligt om ni fick lust att komma på en liten utfärd nångång. Det skulle uppskattas...
      Ha det så bra du kan. Kram....

      Radera