onsdag 12 juni 2013

det blommar

i min trädgård just nu...
Vet inte vad denna lilja heter...

Sommaren kom med en sån väldig fart. Den hoppade över våren i år känns det som. Överallt blommar det just nu.
Både fruktträd och bärbuskar har början till godsaker och allt känns spännande och bra igen. Jordgubbslandet står i full blomning men fick i natt ha ett skyddande fibertäcke över sig. Anledningen var den hotande kylan. Temperaturen stannade dock vid + 3° hos oss så inget frös ännu.
Hoppas vi...

Löjtnantshjärtan i blomning står...
En del har faktiskt blommat ut redan. Det vet jag inte om det gjort så här tidigt på året nångång förr. Men det är med vädret som med det övriga livet.
Vi får ta det som det kommer...

Några bilder från trädgården ska jag ge också denna dag...
Trädgårdsiris
Lupiner kan jag inte vara utan...
Rabarbern borde skördas...
Min örtagård detta år...
Gräslöken blommar också...
Och midsommarrosen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar