lördag 15 juni 2013

regnigt

har vi i dag...

Ett välsignat och välkommet regn. Skönt att slippa vattna trädgården själv i dag.
Speciellt skönt eftersom han som brukar vattna åt mig just nu befinner sig i Tyskland.
Han och dottern är där tillsammans med några andra.
De besöker vänorten till vår lilla stad.
Och han jag är gift med ska i morgon predika på TYSKA!!!  Jag kan inte annat än skriva att jag är både imponerad och stolt över honom...

Sonen och jag pysslar här hemma så gott det går. Vi har det riktigt trevligt faktiskt. Men så behöver vi också den tiden för om några veckor åker han in i Finska arme´n.
Usch så fort åren har gått. Jag tycker det var som i går när han föddes. Kan nästan känna hur det kändes då. Och nu ska Finlands Försvarsmakt ha honom...

Jag njuter av min trädgård just nu.
Det blommar överallt och det känns så fräscht nu när det regnar. Fast just nu tycker jag solen börjar visa sig. Jag måste ut!

Men först har jag tänkt baka och förära oss hemmavarande med pizza...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar