söndag 28 juli 2013

semester igen

än en gång lika uppskattat...

Mannen i mitt liv arbetade en vecka mellan varven. Han behövdes i tjänst under de årligen återkommande dagarna i stan. Men nu har han igen en veckas semester. Så har även jag.
Det betyder att jag gör minsta lilla möjliga.
Mannen däremot sågar ved...


Taghetes finns i mängder...
Trädgården sköter sig nästan själv just nu. Endast lite vatten då och då behövs.
Några blommor måste dock ses om. En kruka pense´er ska bytas ut till tagethes. Det har vi sannerligen rikligt av. Vi brukar så dem i växthuset det första vi gör på våren. Nu har vi utplanteringsblommor både här och där. Passar mig utmärkt.
En annan blomma måste ner i jorden. Den fick jag av en god vän här om dagen. Vad blomman heter glömde jag fråga men stora ljusa klockor har den och lär ska sprida sig rejält. Trivs i både sol och skugga.
Passar mig alltså...

Känner mig fri som ängeln. Gör vad jag vill...
Annars tar jag dagen som den kommer till mig. Det trivs jag allra bäst med. Tycker inte om en massa program som jag ändå inte orkar slutföra.
Denna sköna sommarvärme som vi så längtat efter är för svår för mig. Glad och tacksam är jag för den luftvärmepump som kommunen gav mig i våras. Den ger välbehövlig svalka sommartid och tvärtom vintertid...

I dag känner jag att jag inte orkar något.
Jag har kanske varit ute bland folk för mycket i helgen? Det brukar ge igen just på detta sätt att jag känner mig totalt orkeslös.
Men jag tycker så mycket om att träffa andra människor...

Kanske, men bara kanske, ska jag ta mig ut i dag igen.
Vi får se...

Jag får väl sitta och vila i skuggan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar