onsdag 10 juli 2013

semestern fortsätter

och vi gör det som känns roligt...

Brandlilja borde detta vara...
I dag känner jag mig på bättre humör.
Sonen ringde i går kväll och avgav rapport från det militära. Det var så här långt positiva rapporter. Mat och husrum och order i lagom doser.
Skönt för en mor att höra.
Ändå vet jag att detta är inget i jämförelse med hur det var på 1940 - talet...

Mannen min fortsätter putsa dörrarna till våra köksskåp. De behöver få ny färg så att de ser så vita ut som de ska göra.
Men nu kom han in och undrade om jag vill hålla honom sällskap där ute.
Han ska tömma det som inte är något jordgubbsland. Sen får det stå tomt ett tag (i träda?) och i augusti köper vi nya plantor dit...

Så nu ska även jag ut i det fria!
Detta är semester det...
Smultronen börjar mogna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar