lördag 21 september 2013

trädgårdsrundan i dag

Allt bäddas ner under fallande löv...
var ganska givande...

Jag var sur i morse och ville ingenting!
Mannen min gick ut på en lång vandring och jag bestämde mig till slut för att gå ut jag också.
Jag stannade däremot i trädgården och rensade bort lite ogräs och vissna blommor.




Annars har jag den principen att jag inte städar i trädgården på hösten. Blommorna får vissna ner av sig själva och täckas av nerfallna löv och senare snö...


Att åka runt och se på allt det som händer i trädgården den här tiden på året är ganska intressant egentligen. Det blir en känsla av både glädje och sorg.
Ölandstoken är som allra vackrast nu...
Jag kan glädjas över alla vackra färger naturen ger. Jag kan glädjas över de blommor som ännu blommar och som jag förhoppningsvis får ha kvar en tid.







Höstastern blommar...
















Samtidigt upplever jag sorg.
Sorg över att allt det vackra nu bäddas ner inför vintern. Sorg över att sommaren tog slut. Att den är över igen en gång men som den optimist jag försöker vara får jag nu börja hoppas på nya tider...

Jag försöker vara optimistisk men jag lyckas inte alltid!
Vissa dagar går det riktigt bra.
Andra dagar går det inte alls men...
Min vackra dahlia blommar andra omgången nu...

Det är väl så det ska vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar