måndag 11 november 2013

förberedelser

inför morgondagen...

Det håller jag på med nu. Det kunde vara värre. Jag börjar se fram emot min tre veckors vistelse på rehabiliteringen.
Jag ska försöka få ut maximal nytta av tiden där.
Det blir nog bra...

Ibland måste vi bara intala oss själva att något blir bra.
Vi måste för att klara av det. För att orka.
Vi kan inte ge upp och sluta tro på att vi klarar det. Vi kan inte ge upp hoppet.
Vi kan inte sluta försöka.
Åtminstone så är det för mig och därför tror jag att det är likadant för de flesta andra. Så unik är jag knappast...

Väskorna packas...
I dag packar jag mina väskor.
Den tyngsta väskan blir den med alla mediciner i. Både de jag använder dagligen och de som kan vara bra att ha med.
Man kan aldrig vara nog så säker på vad som behövs eller inte...

Innan jag åker i morgon måste jag få baka lite bröd i dag. Så att mitt behov av det blir tillfredsställt för en tid framöver. Det blir något enklare i bakväg i dag. Det dagliga brödet (runda hålkakor) bakade jag i förra veckan så att de ska klara sig. Och dottern vill baka lite semlor när jag är borta. Så att hon ska få känna sig lite husmoderlig...

I dag blir det kanske några baguetter...

Speltbaguetter med solrosfrön i...



Jag brukar inte planera dagarna så noggrant utan tar dem som de kommer. Det blir bäst så.
Egentligen borde vi alla lära oss att leva så.
Vi borde lämna bort detta att ha allt under kontroll och vara så petnoga med allt. Det går mycket enklare att leva så.
Nu vet jag förstås att det är svårt om man har ett dagligt arbete att gå till. Då måste vissa saker helt enkelt planeras i förväg...





Ändå tror jag att det skulle vara bra för oss alla att släppa lite på alla måsten och slappna av lite mera. Att mera ta dagen som den kommer efter arbetsdagens slut.
Jag tror att vi skulle må bättre då...

2 kommentarer:

  1. Hyvää kuntoutusta sinulle - olet siellä hyvässä hoidossa kaikin puolin !!

    halauksin, Sari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos Sari! Kaikki on niin kuin ennallaan...

      Radera