onsdag 13 november 2013

Masku

så var jag här då...

Har ju lovat mellanrapport då och då.
Allt är som förr här. Den ena i sämre skick än den andra.
Den som går obehindrat och utan att ens halta tittar man på och undrar "vad har han för fel?"
Det är alltså normalt att vara onormal här...

Underbart att det finns ett ställe där jag får känna mig normal.
Här är det ingen som frågar eller tittar. Det är ingen som undrar. Allt är helt OK.
Ingen finns här som måste hitta på nödlögner för att förklara för sina barn varför jag beter mig som jag gör.
Jag tänker på mannen som svarade på barnets fråga  "pappa, vad är det där för vagn?"
Svaret kom efter en stund -
"Det är en barnvagn för vuxna!"

Nu ska jag leta efter huvudstadens dagsblad. Det är den enda svenskspråkiga tidning som finns här.
Förutom några år gamla Året Runt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar