torsdag 9 januari 2014

fredag igen

Så ser det ut nu...

I morse när vi vaknade var världen vit runtomkring oss. Temperaturen hade sjunkit till -5°
Äntligen tycker säkert många...







Jag är ju inte någon vän av snö men tycker faktiskt ändå att lite snö behöver vi få ha för att kunna veta vilken årstid det är.

Det tror jag att även växterna behöver få ha...




Jag fortsätter med mina surdegsförsök.
Bakat på rågsurdegsgrund men enbart vetemjöl vid bakningen...
Just nu verkar det som att familjen helst äter dessa bröd.
Men jag kan ju inte skämma bort dem för mycket heller.
Råg-bland-brödet får inte glömmas bort!


Jag har läst att brödet förvaras bättre i tygpåsar än i plastpåsar.
Så i går sydde jag två påsar av kökshanddukar till mina bröd.

På något sätt låter det klokt och bra i mina öron...


I dag ska jag åka in till stan för att kämpa lite på gymmet.
Det har blivit ett bra och roligt sätt för mig att jobba lite med mina muskler. Jag har ju inte längre förmågan att annars gå ut och röra på mig.
Egentligen är det ganska märkligt det där med att vilja röra på sig.
När man har förmågan att kunna göra det så ids man inte. När förmågan sen förloras så önskar man inget hellre än att man kunde...


Tänk,
bara det att kunna få hoppa upp på en cykel och trampa iväg vore så underbart!
Men nu är det som det är och det är inget att göra åt den saken.
Fast jag har nånstans inom mig beslutat mig för att jag ska försöka så gott jag kan.
Livet kan ju inte vara slut än...




Vi måste passa på att njuta av det vackra medan det varar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar