onsdag 12 februari 2014

jag funderar

Varifrån kommer jag och vart ska jag?
ibland över livet...

Varför det blev som det blev?
Varför det inte blev annorlunda än vad det blev av livet mitt?
Vad är meningen med alltihop? Varifrån kommer jag och vart är jag på väg?
Kan något göras annorlunda? och så vidare...

Såna frågor kan jag ju fundera på i all oändlighet.
Inte vet jag om jag nånsin kommer fram till något svar heller. Kanske det inte ens är meningen att få svar på denna sidan om jordelivet.
Jag vet inte jag men jag hoppas och tror att jag en dag ska få svar. Det skulle liksom vara lättare att leva då...

Det snöar...
















Just nu dalar snön ner igen. Det har det gjort i flera dagar. Men eftersom det är så varmt är det inte mycket snö som stannar kvar på marken. Som de gamla i man barndom skulle säga:
"Den här snön kommer inte att se kvällen"...

Så mycket kan vi inte göra åt vädret.
Inte åt livet heller.

Ibland undrar jag om jag på något sätt gett upp eller resignerat. Eller kan det vara så enkelt att jag börjar acceptera att det blev som det blev?
Jag menar, hur jag än funderar kommer jag inte till något svar. Jag får bara fortsätta och försöka ta mig framåt. Ingenting blir bättre av att jag funderar.


Ibland kan det till och med bli sämre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar