söndag 9 februari 2014

lyckades

byta bild alldeles just...

Det är ju så att vi lär oss nya saker hela tiden.
I går skrev dottern en lapp åt mig hur jag skulle göra för att byta bakgrundsbild här på bloggen och se... det lyckades!
Bara en så enkel sak gör mig glad. Jag är inte helt bortkommen ändå trots att jag tror motsatsen ibland...

Men nog är det bra lustigt att det för det mesta ska vara den yngre generationen som ska behöva lära mig nya saker. Åtminstone är det så när det gäller detta med datorer.
Men så handlar det en hel del också om att jag inte är uppvuxen tillsammans med en dator som de unga är i dag...

Herre, förbarma dig över oss...

















I dag ska de unga vara uppkopplade nästan dygnet runt via ett eller annat media. Fast det handlar nog om oss vuxna också...

Men jag hörde en tragisk historia här om dagen.
En ung flicka hamnade in på avvänjning på sjukhuset. För ångest och sömnsvårigheter över att inte alltid kunna vara 100 % nåbar via media...

Vi har stora I - landsproblem hos oss!
Och några 100 km österut tvingas folk leva under mycket svåra förhållanden för att vi ska kunna njuta av att se OS i TV...


Jag tycker det känns vidrigt och ovärdigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar