tisdag 6 maj 2014

vår och kyla

har vi...
Prärien snöklädd 4 maj...

Fast söndags morgon tog väl priset!
Vi hade ca 5 cm tjockt med snö - överallt...

Men som väl är så är snön nästan borta nu.
Fast vi har det kallt, mycket kallt.
Värre kunde det förstås vara.
Jag får ju sitta inne i stugan och elda. Det finns ju de som har varken stuga eller spis...


 Ett tag trodde jag nästan att vi skulle få det riktigt vackert här hos oss.
Häggarna slår snart ut sina blommor...
















Häggarna är nästan färdiga att slå ut i blomning och det skulle ha sett så fint ut med vita häggblom mot den vita snön.
Men så blev det inte.
Nu får de konkurrera med gräset igen...

Jag vill ju tro och hoppas på varmare tider.  Det är ju det jag lever för.
Tron och hoppet...

Helgen som gick fyllde mig med så mycket glädje.
Många människomöten. Både nya och gamla.
Någon från vårt västra grannland. De flesta här från våra trakter.
Det var så trevligt med alla dessa människor.
Underbara konserter fick vi också ta del av...

Nu ska vi tro på livet igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar