fredag 28 augusti 2015

dagarna går fort

när man har roligt...

Så har det varit åtminstone för mig den senaste tiden.

Gullbollarna...
Sommaren kom och börjar nu närma sig höst.
Ett säkert tecken på det är de gula blommorna som tittar in genom vardagsrumsfönstret.
Gullboll heter de visst...

Ett annat hösttecken är de fyra tranor som fanns ute på prärien bakom huset en tidig morgon när vi vaknade...


Om vi vill det eller inte närmar sommaren sig höst.
Och så ska det ju också vara.
Utan dessa årstider skulle livet vara bra mycket tristare...

De flesta människor jag träffar på pratar om hur dålig sommar vi haft. Jag kan inte hålla med om detta.
För mig har sommaren varit lagom sval och skön. Jag har inte behövt lida av värmen som jag ibland fått göra.
Är det för varmt och soligt blir jag totalt utmattad och då tycker inte jag det känns bra.
Fast det är klart
om jag tänker ur böndernas perspektiv förstår jag att det inte alls varit så bra...

Några små dagsutfärder + en två dagars utfärd har mannen min och jag gjort. Det har varit avkopplande till både kropp och själ.
Så skönt att bara få sitta bredvid varandra i bilen och prata.
Bara vi två...

Och däremellan har vi pysslat om våra höns...

Lappajärvi...

Lahtis hoppbacke sommartid...

Och en liten cykeltur...






Det nya året-runt-hönshuset...

Jag och en del av mina hönor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar