söndag 18 mars 2012

våren

är här...

Tack och lov säger jag bara!!
Har just suttit ute i solen och börjat läsa på en ny bok. Svarta sekunder av Karin Fossum. Precis den spänning jag behöver i min tillvaro just nu...

Jag tänkte i går att det är märkligt vad olika vi människor är.
En del tilltalas av det lite mystiska. En del av det extremt andliga. En del fastnar för en viss sorts idol. Andra vill klättra högt uppåt på karriärsstegen. Vill nå så långt som möjligt i livet. Tjäna så mycket pengar som möjligt. Andra vill ha extra spänning av olika slag.
Medan några av oss vill ha det så vanligt som möjligt...


Jag tillhör den senare kategorin.
Trivs bäst med det invanda. Det trygga. Med det som jag känner igen. Det där som känns som mitt.
Där inget kan hota mig.




Det mest spännande jag behöver nu är en bra bok. Mera klarar jag inte.
Fast det är klart att ibland önskar även jag lite omväxling i tillvaron...



Men det bästa är förstås att hitta den inre omväxlingen. Det som ger mitt inre innehåll och mening. Det som gör att mitt liv känns värdefullt.
Den kan ingen annan ge mig. Den måste jag hitta själv. I mitt inre.
Det bästa finns trots allt inom oss själva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar