tisdag 15 maj 2012

äntligen

börjar jag få vårkänslor på riktigt...

Häggarna slår ut i blom vilken dag som helst. Kanske i morgon för de lovar soligt och varmt. Sen kommer regnet igen. Jag tycker vi har fått mycket av den varan i vår...

Fast lika varmt som det var i Spanien i lördags har vi dock inte ännu. Då hade han mot slutet av dagsvandringen gått i 30 graders värme. Söndagen var det "bara" 23 grader varmt. Nästan så jag längtar ditåt. Men nej...

Inte vill jag ha förra sommarens hetta här ändå! Jag tror inte min kropp är skapad för att ligga och flämta i närmare 30 graders värme.
När det håller sig kring 20 grader varmt är jag nöjd. Om jag nångång blir det...


Läste nånstans att det viktigaste vi människor har att prata om är vädret. Det är ju så dumt! Vädret kan vi inte göra något åt hur vi än försöker...




Det är som med livet för övrigt. Vi får ta det som det kommer till oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar