lördag 8 mars 2014

sol ute - sol inne

har vi nu...

Solen visar sig faktiskt i dag. Och jag kom mig ut en sväng.
Fick vinterjackan på mig och tog en varm filt med.
Sen rullade jag ut på verandan där min snälle make strategiskt parkerat elmoppen.

Först då och där lyckades jag utan större mankemang flytta mig över till den.
När jag sen äntligen satt på den virade jag filten runt benen och rättade till kroppen så jag skulle sitta bekvämt.
Och först efter det kunde jag köra ner för rampen och bege mig ut i min kära trädgård...


Som ni märker är det en hel procedur att ta sig genom innan jag är ute...

Jag konstaterade att syrenerna har stora knoppar redan. Hyacinterna har kommit upp någon cm och några tulpaner har kommit så långt att de redan hunnit frysa bort.
Annars ser trädgården ut som den brukar göra hos oss på våren. Ostädad. Vi städar inte på hösten. Tror att växterna klarar sig bättre på det sättet...


Det blåste kallt men solen var så vacker.
Jag parkerade bakom huset där det var mest lä. Satt en lång stund och blundade och njöt av solen.
Lyssnade på småfåglarnas kvitter och mådde bra.

Solen är här och genast känns allt så mycket bättre...



Sen tog jag mig in igen. Samma procedur men nu andra vägen.
Jag var inte ute allt för lång stund. Tänkte att jag kan ju inte frisk-luft-förgifta mig första gången jag är ute det här året.
Men nu har jag då varit ute...

Sen har vi sol inne också. Min käre make har tvättat fönstren på både in- och utsida så nu lyser solen så vackert även inomhus.
Det är inte så dumt med vackra vår lördagar...




På sportlovet när solen visade sig en dag var mannen min och dottern ute på skogspromenad. Jag njuter av bilderna...










Och jag fortsätter drömma om cykeln.
Det kanske blir nåt av den drömmen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar