fredag 2 september 2011

omtanke

har jag igen fått uppleva...

Äppelgåvor...
En dag fick jag överraskande besök av en granne som ville dela med sig av sina äpplen. Så nu har jag kokat äppelmos så vi har en lång tid framöver...


Jag var nyss ute och inspekterade trädgården. Ett måste varje dag så här års. Väl inne hörde jag ett välkänt ljud. Regnet vräkte ner. Kom som från ingenstans. Det kunde jag inte ha gissat när jag var ute för en stund sen...

Det är märkligt med alla dessa växlingar i vädret. Det är ju precis som med livet. Ena stunden sol och medgång. Nästa stund regn och motgång. Så är det bara och inget vi kan påverka desto mera...

Vängåva...
I går kväll hade jag besök av en kär vän. Vi har fått dela både glädje och sorg under de några år vi känt varandra. Som mammor till varsin gitarrist finns det mycket att dela. Av henne fick jag en vacker höstbukett...

Höstfägring...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar