tisdag 6 november 2012

gymnastik

har jag just haft...

Innan dess fick jag morgonkaffe så allt är under kontroll med andra ord.
För se utan kaffe fungerar inte den här tanten som hon ska. Så är det bara...

Måste berätta en liten händelse. Kan inte låta bli.
Min kära dotter vill alltid ha apelsinjuice på morgonen. En höst hade vi mycket hemkokt saft i frysen så jag tyckte hon kunde nöja sig med det.
Med stora ögon tittade hon då på mig och undrade hur det skulle vara om jag lämnade bort morgonkaffet också.
Gissa vem som var snabb att åka till butiken och inhandla apelsinjuice...

Men det var gymnastiken det gällde.
Mycket intresant att få ta del av gruppgymnastik här!
Vi gör så gott vi kan. Sitter på plintar, ligger på golvet eller sitter i våra rullstolar. Böjer och sträcker på de lemmar vi klarar av. Och klarar vi det inte får vi hjälp till det. Som jag fick till att töja på bakmusklerna på låren...

Det är det bästa här...
... att ingen är dålig på nånting! Var och en gör så gott vi kan och så får det bli därefter.Och när vi får beröm för det vi klarar av känner åtminstone jag mig riktigt duktig!
Jag kan alltså mera än jag tror...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar