lördag 16 november 2013

bemermattan

skulle jag ha haft här nu...

Nästa gång jag ska vara borta tre veckor tat jag den med mig. Fast den här gången ville jag testa om min tanke att den är bra för mig verkligen stämmer.
Jag har nämligen använt mig av ett sovprogram på Bemer sen i början på september. Det betyder att jag har den under min vanliga madrass och sover på Bemern varje natt.
Och jag sover gott och utan några kramper i benen...

När jag var hos läkaren för två veckor sen undrade han vad som hänt när kramperna tydligen lugnat ner sig. Jag sa som det var att jag tror det beror på att jag använder bemers sovprogram. För ovanlighetens skull trodde en läkare på ett icke vetenskapligt hjälpmedel...

Likadant var det här när jag besökte smärtsköterskan. Av det samtalet tror jag att jag lärde henne mera om smärta och hur man kan kontrollera den än vad hon lärde mig.
Jag berättade om mina Bemerexperiment och hon trodde mig. Sa att det hjälper tydligen för en del, för andra inte alls...

Så jag saknar min matta men inte värre än att jag inte skulle överleva detta. En människa klarar mycket mera än hon tror sig kunna klara.
Visserligen undrade jag vid 3-tiden i natt om jag kommer att vakna i dag men se där tog jag än en gång miste.
När högtalaren plingade till och utropade (som en minaret ungefär) sitt vanliga "Huomenta kuntoutujat!" visste jag att jag klarat även denna natt.
Jag hade t.o.m. sovit längre än jag brukar...

Nu har jag dock fått mitt morgonkaffe med tillhörande smörgås + havregrynsgröt. Här serveras den värsta hotelliknande frukosten varje morgon. Det enda som saknas är äggröra, briochier, prinskorv och stekt bacon. Fast det är kanske inte så nyttigt att äta...

Hörde hemifrån att elen varit borta flera timmar p.g.a. stormen. Här stormar det också men elström har vi än så länge.
Ha en god dag alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar